شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تلفن ۴ رقمی تهران: ۱۸۴۹

تلفن شهرستان: ۴۱۲۶۸۰۰۰-۰۲۱ و ۸۶۰۲۰۰۹۴-۰۲۱

1402/3/28 - 16:13

انتظار مردم برای شرایط بهتر کاهش دلار!

انتظار مردم برای شرایط بهتر کاهش دلار!

متفرقه ی 28 خرداد 1402 16:13

سه شنبه 23/03/1402 دیجی آهن

 

قیمت دلار امروز 23 خرداد ماه 1402 تا ساعت 13:00 به مبلغ 48.900 تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته برای ساعتی به کانال 46.000 تومان هم وارد شد. این قیمت‌ها نشان می‌دهد بازار کاملا ملتهب و هیجان زده حرکت می‌کند و مسیر بعدی قیمت دلار فعلا مشخص نیست. و مردم چشم انتظار شرایط بهتر برای نرخ کاهشی دلار هستند.

 

 

اخبار سیاسی بلای جان طرفداران گرانی دلار شد!!!

 

دلار در این اتمسفر پیرو اخبار سیاسی در حرکت است. و به هر خبر مثبت و منفی واکنش آنی نشان می‌دهد. ریزش روز گذشته قیمت دلار و کاهش آن هم ادامه واکنش هیجانی بازار به اتفاقات مذاکرات هسته‌ای بود. اما شاید بازار برای ادامه این سیر کاهشی نیاز به جو با ثبات و اخبار مثبت هسته‌ای دارد. چون در چند روز گذشته بازار چندین بار مسیر خود را تغییر داد. در ساعتی قیمت دلار به کانال 49.000 تومان برگشته است و یکبار به کانال 46.000 تومان را به خود اختصاص داد و امروز هم مجددا به فاز قیمتی 48.550 تومان رسید.

 

 

سکوت مسئولین در رد یا قبول مذاکرات

 

مسئولان کشور در داخل هیچ گونه مذاکرات را تکذیب یا قبول عنوان نمی کنند، اما تاکید دارند که خبری از مذاکره موقت نیست. اما بر عکس طرف های اروپایی و آمریکایی از مذاکره موقت صحبت  می کنند و یا اینکه می‌گویند تحولی در مذاکرات رخ نداده است و وضعیت قبل ادامه دارد و مردم را همچنان با اخبار های ضد و نقیض هم خوشحال و ناراحت می کنند و هیچ کدام از طرفین حرف راست را نمی گویند.

 

 

پیش بینی قیمت دلار

 

پیش‌ بینی قیمت دلار در این شرایط فعلی به نتایج مذاکرات برجام بستگی دارد. اگر مذاکرات به سرانجام  برسد احتمالا کاهش بیشتر قیمت دلار را شاهد خواهیم بود. به اعتقاد کارشناسان واحد بازرگانی دیجی اهن، قیمت دلار به کف کانال 40.000 تومان برسد و حتی شاید کانال 30.000 تومانی را هم تجربه کند، حتی اگر این کاهش مقطعی باشد؛ اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، باید در واقع منتظر سیر صعودی مجدد دلار باشیم و همان قیمت های ماه های گذشته یعنی همان کانال 50.000 تومان به بالا را انتظار بکشیم و دوباره التهاب، نگرانی و فلج شدن در تمامی عرصه های اقتصادی برای کل مردم مظلوم ایران خواهد بود. در این شرایط کار بازارساز دشوار می‌شود چون باید تلاش کند که قیمت دلار در محدوده قبلی حفظ کند و مانع رشد بیشتر قیمت دلار شود.